Page 46 - GREC14N_SKG_02
P. 46

Art+Culture | Who’s behind what
                                                                                        SKG




















         FAREWELL TO
         SALONICA
         “The sound of the minaret at the end of
         the road invites for the evening prayer. On
         the balcony above the garden, there’s a
         five year old boy, standing in awe of the
         sound. His hands grabbed on the rail, his
         head slightly seen through the balustrade.
         He listens to the voice of the muezzin
         as it spreads to the sky. His melancholic
         chanting feels like a soft summer rain
         falling over the neighborhood” (Εxcerpt
         from “Farewell to Salonica: City at the
         Crossroads”, by Leon Sciaky, Paul Dry
         Books). «Από το μιναρέ στο βάθος του
         δρόμου ακούγεται το κάλεσμα για την
         απογευματινή προσευχή. Στο μπαλκόνι
         πάνω από τον κήπο, ένα πεντάχρονο
         αγόρι στέκεται συνεπαρμένο. Τα χέρια του   OF EARTH AND HEAVEN. KILESSOPOULOS’S COSMOS
         σφίγγουν το κιγκλίδωμα και το κεφάλι   The painter, director and stage designer Apostolos Kilessopoulos creates large works using oil and water
         προβάλλει ανάμεσα από τα κάγκελα του   colours, pencil, ink and hues that react to the “black light”, plastic materials, wires, threads and paper
         στηθαίου. Ακούει τον μουεζίνη πέρα,   of various textures, capturing the cosmic action while reassessing the perception of the seen and the
         μακριά στον ουρανό. Το μελαγχολικό του   unseen, and of the human existence on their cusp. Ο ζωγράφος, σκηνοθέτης και σκηνογράφος Απόστολος
         τραγούδι απλώνεται στη γειτονιά σαν   Κιλεσσόπουλος δημιουργεί έργα μεγάλων διαστάσεων, με χρώματα του λαδιού και
         απαλή καλοκαιρινή βροχή». (Aπόσπασμα   του νερού, μολύβια, μελάνι και παράλληλα χρώματα που αντιδρούν στο «μαύρο
         του βιβλίου «Αποχαιρετώντας τη   φως», πλαστικές ύλες, σύρματα, νήματα και ποικίλες υφές χαρτιών, αποτυπώνοντας τη
         Θεσσαλονίκη: Σταυροδρόμι Ανατολής και   συμπαντική δράση και επαναπροσδιορίζοντας την αντίληψη ορατού-αόρατου και της
         Δύσης» του Leon Sciaky)     ανθρώπινης ύπαρξης στο μεταίχμιο αυτών. Until 24/5, teloglion.gr

                                                          ANOTHER DAY IN PARADISE

                                                          Through a rich photo archive, illustrations in magazines and
                                                          newspapers, commercial posters and documentaries, visual artist
                                                          Kostas Tsolis, in a purely ironic mood, “promises” us another day in
                                                          Paradise. The exhibition at the State Museum of Contemporary Art,
                                                          Lazaristes Monastery, invites you to a journey through the darkest
                                                          paths of History and Memory, where everyone can choose how they
                                                          will participate. Μέσα από πλούσιο αρχειακό φωτογραφικό υλικό,
                                                          εικονογραφήσεις εφημερίδων και περιοδικών, διαφημιστικές αφίσες
                                                          και ντοκιμαντέρ, ο εικαστικός Κώστας Τσώλης, με ειρωνική διάθεση,
                                                          «υπόσχεται» ακόμα μια μέρα στον παράδεισο. Η έκθεση στο Κρατικό
                                                          Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μονή Λαζαριστών,
                                                          σας προσκαλεί σ’ ένα ταξίδι στα πιο σκοτεινά
                                                          μονοπάτια της Ιστορίας και της Μνήμης, όπου ο
                                                          καθένας μπορεί να επιλέξει το βαθμό συμμετοχής
                                                          του. Until 6/5, greekstatemuseum.com
        46   GREC14N   2018
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51